Wat wilden we bereiken?
- Inwoners kunnen meer zaken digitaal met de gemeente regelen (digitaal aanvragen en de voortgang van een aanvraag inzien).
- De kwaliteit van onze dienstverlening is hoog en afgestemd op de behoeften van onze inwoners.
- Vragen worden zoveel mogelijk in het eerste contact afgehandeld.
- Producten worden snel geleverd.
Beleidsindicatoren
De vastgestelde servicenormen zijn:
Website
- Bij alle producten of diensten vermelden wij de maximale afhandeltermijn.
Telefoon
- Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, dan nemen wij binnen 2 werkdagen contact met u op.
Balie
- Wij helpen u uiterlijk binnen 10 minuten na het tijdstip van uw afspraak.
Sociale media tijdens kantooruren
- Wij reageren op vragen binnen 4 uur , binnen werktijden. Indien wij uw vraag niet kunnen beantwoorden sturen wij u een bericht met de termijn waarbinnen u het antwoord kunt verwachten.
Melding openbare ruimte
- Wij handelen binnen 10 werkdagen uw melding af. Indien dit niet lukt sturen wij u een update over uw melding of nemen telefonisch contact op.
Bezwaarschriften/Klachten
- Wij behandelen uw bezwaar of klacht binnen de wettelijke afhandeltermijn van 6 weken, tenzij anders is aangegeven.
Tot 1 november 2022 zijn de volgende servicenormen gemeten: Telefonie (terugbelverzoeken; gehaald in 73,4% van de gevallen) en Klachtenafhandeling (gehaald in 67% van de gevallen).
De reactietermijn Social media en Balieafspraken zijn gemeten over heel 2022, deze zijn respectievelijk in 95% en 84,1% van de gevallen behaald.