Bestuur en dienstverlening

Dienstverlening

Wat wilden we bereiken?

  • Inwoners kunnen meer zaken digitaal met de gemeente regelen (digitaal aanvragen en de voortgang van een aanvraag inzien).
  • De kwaliteit van onze dienstverlening is hoog en afgestemd op de behoeften van onze inwoners.
  • Vragen worden zoveel mogelijk in het eerste contact afgehandeld.
  • Producten worden snel geleverd.

Beleidsindicatoren

De vastgestelde servicenormen zijn:

Website

  • Bij alle producten of diensten vermelden wij de maximale afhandeltermijn.

Telefoon

  • Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, dan nemen wij binnen 2 werkdagen contact met u op.

Balie

  • Wij helpen u uiterlijk binnen 10 minuten na het tijdstip van uw afspraak.

Sociale media tijdens kantooruren

  • Wij reageren op vragen binnen 4 uur , binnen werktijden. Indien wij uw vraag niet kunnen beantwoorden sturen wij  u een bericht met de termijn waarbinnen u het antwoord kunt verwachten.

Melding openbare ruimte

  • Wij handelen binnen 10 werkdagen uw melding af. Indien dit niet lukt sturen wij u een update over uw melding of nemen telefonisch contact op.

Bezwaarschriften/Klachten

  • Wij behandelen uw bezwaar of klacht binnen de wettelijke afhandeltermijn van 6 weken, tenzij anders is aangegeven.  

Tot 1 november 2022 zijn de volgende servicenormen gemeten: Telefonie (terugbelverzoeken; gehaald in 73,4% van de gevallen) en Klachtenafhandeling (gehaald in 67% van de gevallen).

De reactietermijn Social media en Balieafspraken zijn gemeten over heel 2022, deze zijn respectievelijk in 95% en 84,1% van de gevallen behaald.

Deze pagina is gebouwd op 07/27/2023 10:50:00 met de export van 07/25/2023 16:38:28